Testimate on Hanselin kumppani IT-hankinnoissa
6.9.2022Testimate tarjoaa Landis+Gyrille vankkaa testiautomaation osaamista
21.6.2023Kansaneläkelaitos (Kela) on yksi Suomen suurimpia julkishallinnon toimijoita. Kelan asiakkaita ovat kaikki Suomessa ja ulkomailla asuvat Suomen sosiaaliturvan piiriin kuuluvat henkilöt.
Valtavan asiakasmäärän palvelemiseksi Kelalla on runsaasti erilaisia IT-järjestelmiä, jotka palvelevat sekä sisäisesti Kelan asiantuntijoita, että myös loppuasiakkaita. Kelan järjestelmän käyttäjä voi olla esimerkiksi asiakkaan etuuspäätöstä tekevä asiantuntija, tai omia terveystietojaan tarkastava kansalainen.
Kun asiointi siirtyy yhä enemmän verkkoon, luotettavasti toimivat IT-järjestelmät ovat sujuvan ja kustannustehokkaan toiminnan keskiössä.
Testimate on vuodesta 2018 alkaen ollut Kelan sopimuskumppani IT-konsultoinnissa. Kumppanuuden aikana Kelalle on työskennellyt lukuisia Testimaten asiantuntijoita eri mittaisissa projekteissa. Testimate tarjoaa Kelalle erityisesti ohjelmistotestauksen sekä testiautomaation taitavia asiantuntijoita.
Yhteistyö Kelan omien ohjelmistokehittäjien sekä muiden konsulttien kanssa on sujunut todella hyvin: tiimillä on hyvä yhteishenki ja yhdessä tekemisen meininki. Projektissa on ketterät työtavat sekä matala hierarkia – omasta kokemuksestani työskentely on yhtä sujuvaa kuin vaikkapa yksityisen puolen projekteissa.
Tero Lehto, Senior QA Consultant, Testimate
Kelan IT-asiantuntijapalvelut 2022-2032
Testimate on palveluntarjoajana mukana Kelan tuoreessa dynaamisessa hankintajärjestelmässä (DPS), johon Kela siirtyi 19.8.2022 alkaen. Tätä ennen Testimate oli Kelan puitesopimuskumppani.
Nykyinen DPS sisältää seuraavat palvelut:
- Suunnittelu- ja hallintapalvelut
a) Projektin ja ketterän kehityksen hallintapalvelut
b) IT-palvelupäällikkö
c) Määrittelypalvelut
d) Arkkitehtuuripalvelut
e) Palvelumuotoilu
f) Pilvipalveluiden hallinta
g) IT-omaisuuden hallinta - Kehitys- ja ylläpitopalvelut
a) Sovellus- ja ohjelmistokehityspalvelut, sekä ylläpito
b) Laadunvarmistus- ja testauspalvelut
c) Saavutettavuuspalvelut
d) Käytettävyyspalvelut
e) Teknologia- ja infrastruktuurikehityspalvelut